Maria Bäckström...

Regnet bara öser ner..

Kategori: Jobb.

Mer än en månad har gått sen jag bloggade sist. Jag skrev att hela Maj hade gått och att solen och värmen har kört vilse på vägen till Sverige. Även Juni, och det vi har sett av Juli, har varit likadant om inte värre. Egentligen lider jag inte av det så där jättemycket, jag blir mest stressad och känner att jag måste göra en massa saker när solen gassar på en klarblå himmel. Så på ett sätt kan det vara skönt att få vara inomhus och pyssla. Dock vore det ju trevligt med en tillstymmelse till bikiniränder på min bleka hud.
Sen sist har vi hunnit med en massa grejjer, och istället för att spalta upp allt vi har gjort i text får ni ett gäng bilder istället :)


Fira midsommar i Axmar med en massa människor, och en massa hundar! :)


Kvällsmiddag: Helgrillad spädgris.


Såna här vart det också några styckna av ;)




Regn-vovvarna! :)


Varit på Skybaren på Alderholmen med Anna och Matte.


Avslutar med en riktig mys-bild. Den här bilden skickade mattias till mig en söndagmorgon när jag låg i sängen fortfarande. Han hade klivit upp innan mig och vart och handlat nybakat bröd, stekt ägg/bacon, och köpt en varsin tidning till honom och mig!! Underbar...:)

I övrigt har jag länge suktat efter ett par gummistövlar. Med denna vädertrend och min hunds behov att gå ut titt som tätt oavsett väderlek har jag insett att det inte räcker med ett regnställ. Detta införskaffade jag i maj, tänkte att jag skulle behöva ett till hösten och slog till på det här från Everest, 499:- för två delar! :) Det jag inte visste då var att jag skulle komma att använda det i princip varje dag fram tills idag. Har hittat några olika fina stövlar, dock har stövlar blivit lite av en fluga nu när det har regnat så mycket. Så vill man ha ett par snygga lär man ut med runt 7-800-lappen. Förmodligen lönar det sig att köpa ett par dyra, man vill ju inte ha ett par som börjar ta in vatten efter ett tag...! Svårt.

Det blir antingen dom här :)




Eller dom här :)




Nu ska jag ta med mig lillis på en promenad i skogen. Hörs om en månad eller så, pyss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: