Maria Bäckström...

Badrum.

Kategori: Jobb.

Med mitt tredjde inlägg på ett och samma dygn måste jag nog slå något personrekord i bloggande.

Dagen på Brändströmsgatan började tidigt, då jag skjutsade min sambo till jobbet 07.30 imorse. När jag kom hem fick jag för mig att stanna uppe, tänkte att jag skulle "få ut mer" av dagen då....Efter en timme satt jag i soffan som ett lik och var HUR trött som helst. Så till slut la jag i kull mig och sov en stund till. Har nyss fikat lite tårta och kaffe så nu börjar man piggna till.

Funderar på att måla hyllplanet som ska in i den sista hyllan i köket. Har upptäckt att förvaring är det sista man kan få för mycket av i köket haha.

En annan sak som jag har kommit till insikt med är att man, som inredningsintresserad och fix-tokig, aldrig blir riktigt "färdig". Nu när köket är klart är nästa långsiktiga projekt badrummet. En rad saker har rasat sönder sen vi flyttat in; först fästena till ena duschdörren, sen ramlade hela dörren av, hållaren till duschen är också paj, toasitsem passar inte, och lyset går inte att släcka om man inte våldsantastar lysknappen.
Sen finns det såklart kosmetiska störningar också, som till exempel att badrummet är inrett efter gammal standard med vägghängd toalett som enda avvikelse. Kaklet, silikonfogarna, och duschväggarna är gulnade och som sagt på vissa ställen trasiga.
Hur som så träffade jag på en kvinna häromdagen som är Försäljningschef på Höganäs. Jag frågade henne om det finns någon form av "quickfix" för trötta badrum. Hon sa att om badrummet är relativt nytt (typ 2004-2005), så kan man sätta nytt kakel utanpå det gamla. Man behöver alltså inte lägga låååååång tid på att ta ner det gamla, putsa väggarna, sätta upp nytt tätskikt och SEN på med det nya. Den hantverkare som utför detta arbete tar över tätskiktsansvaret, så bäst är att kolla upp vem som har gjort badrummet, så att man kan få en kvalitetsgaranti på det gamla badrummet, och en offert på det nya.


Som sagt man måste få drömma lite, hihi.


Som sagt det är ett långvarigt, vi har inte ens tittat på kakel, eller börjat fundera på badrumsmöbler än. Man måste få drömma lite! Även om det för mig är ett praktiskt problem för mig att man måste duscha utan dörrar ;)
Sorry about strecken som delar av texten, men om jag inte gör det så liksom klumpar all text ihop sig, what is wrong?
Nu, dona lite sen jobb! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: