Maria Bäckström...

A family without a dog is just a house.

Kategori: Jobb.

Ni som har hållt till godo sen sist jag skrev skulle man kunna säga, har fått vänta lite föööör länge :)
Stockholmsvisiten var intensivt och gav inga utrymmen för att ligga med telefonen på magen för lite slö-surf.
Vi hälsade på Pappa Grönlund, handlade lite julklappar, och åt massvis med grym mat.
Är ni i Stockholm och ska ut å käka så är ett besök på Melker och Danyels senaste tillskott givet.
Eftersom att mitt sinne för Stockholm är uruselt så kan jag bara säga att det ligger i backen ehm, på väg mot hotellet (Scandic Park). Grym personal, och fantastisk mat!

Sen dess har jag hunnit jul-mysa, nyårs-jobba, och passera 25+ strecket. Jag fyllde 26 den 6:e januari och detta firades i dagarna tu. Först med en mindre stillsam utekväll med Anna och Jenny, för att dagen efter ta emot vänner, släkt och familj i hemmet på Brändströmsgatan. Min ålder till trots blev jag överöst med presenter, försenade julklappar, och hela FYRA buketter med underbara tulpaner :)
Bland annat detta låg i paketen:
Den sista var en födelsedagspresent till mig själv. Min andra dator är förbrukad, och eftersom att plugg-nerverna spritter så tänkte jag att den här skulle komma väl tillpass till hösten. Den har varit i min ägo i drygt en timme och jag förstår nu vad alla MAC-älskare har dillat om förut. Screw PC, MAC is the shit.
Förutom dessa tre, fick jag lite småformar till köket, vita träbokstäver (M & M), små strassörhängen, en duk, muggar, en bilatlas, en pannkakspanna, en hel påse med pysselateraljer från Panduro, två vaser, ett härligt hudvårdskit från Body Shop plus en massa annat fint också! Svårt att komma ihåg allt när det är så mycket :)
Passar på att tacka alla igen :) TACK!

Igår hände något som jag aldrig trodde skulle ske: Mattias medgav att han också skulle vilja ha en hund! Jag hoppade, hurrade, och studsade - glädjen och lyckan var total! Men vi kommer fortfarande vänta tills att vintern har gjort sitt. Det ultimata vore i slutet på april, då börjar det bli lite varmare, och allting blir lite lättare. När man ska ut med vovven mitt i natten vill man inte behöva bylsa på sig dunjacka, vantar, tjocka kängor o.s.v. utan då äre bara ut ut ut som gäller :)
Rasvalet är lite kluvet fortfarande, jag var väldigt inne på shetland sheepdog ett tag, men insåg sen att jag nog vill ha en lite större vovve :) Håller er uppdaterade så fort det spikas.

Då jag onekligen har bytt upp mig rent teknikmässigt, så ska jag försöka skärpa till mig på bloggfronten och uppdatera oftare! Det är liksom lite mer glädje i det nu, när datorn inte får ett ultra-psyk för att jag ska ladda upp en bild.
Må väl, lev väl! /Maraja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: