Maria Bäckström...

Dag 6.

Kategori: Allmänt

Måndag har passerat. Har styrt upp en del grejjer som vi inte riktigt orkade fixa i tisdags när vi kom upp. Har satt ihop en till klädställning i det rum som för tillfället fungerar som en walk-in-closet. På den har jag hängt alla skidkläder, googles, samt ställt dit pjäxor, boots, bräda, och skidor, så att man har allt på ett och samma ställe. Här är en liten skymt av hur det ser ut i våran lilla kammare :)
 
 
Som vanligt har mästerfotografen tagit fantastiska bilder som jag vart tvungen att ljusa upp något därför ser min juliga ljusslinga ut som fyrverkerier. Här en bild på den första klädställningen som jag monterade ihop fortare än kvickt samma dag vi kom. På den hänger alla kläder som jag, i min värld, tror att jag kommer ha användning för här uppe. Nedanför står alla skor som jag förmodligen kommer använda lika mycket som kläderna ovanför.
I själva verket vet jag att jag kommer pysa runt i underställ när jag är ledig.
 

I spegelbilden ser ni våran eminenta våningsäng som står redo att användas närsom det skulle behövas! :) Jag ska inte säga att vi bor större här än hemma i Gävle, men det känns ändå ganska lyxigt att sovrummet är ett sovrum och inte ett sovrum med en jädra massa hängare, byråer, kläder i högar. Och att ha ett litet rum där man har sina kläder, skor och alla skidprylarna - tio poäng!
 
Så här vacker var våran lilla vovve idag på morgonpromenaden. Och vädret var inte heller fy skam, sina fjorton minusgrader till trots :)
 
 
 
 
Och så här tokig såg han ut idag när han låg i mitt knä med en gammal reklampryl från mintuu kring halsen.
 
Han har liksom tippat huvudet bakåt så att örona hänger rätt ut, hihihi!
 
Eftersom att Åre är en rätt liten by, så har dom som bor efter våran lilla skogsväg inte kunnat undgå att vi har flyttat in här. Grannen mittemot kom redan första kvällen och presenterade sig. Och idag kom nästa. Helena och hennes urvackra flat-tik Doris kom och knackade på. Hon ville bara tala om att vi kunde knacka på hos henne om det är något vi undrar över, och att hon jättegärna hjälper till med Zack om det skulle krisa nån gång! Jätteskönt att veta! :) Zack och Doris lekte en stund och sen gick dom. Tror Zack vart lite kär ;)
 
Tack så mycket för alla gratulationer till fasterskapet! För varje dag som går, värker det mer och mer i hjärtat. Vill så gärna krama om dom nyblivna föräldrarna och såklart hålla lilla Ellie i min famn. Önskar att Åre och Bollnäs låg liiiite närmare varandra så hade jag slängt mig i bilen på en gång och åkt dit över dan.
 
 
Vackra, vackra barn.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: