Maria Bäckström...

Bollhaveri.

Kategori: Jobb.

Dom är här nu...



Miss Juliette från franska Aigle. Har använt dom en gång, och jag älskar dom redan! Mjuk som en gummistövel, fukttålig som en gummistövel, men snygg som en vardagssko! Dom kommer att användas flitigt till hösten :) Aigle finns hos Zalando (som för övrigt är min nya favoritsajt) och har en hel drös med olika sorters gummistövlar. Kan vara bra att veta för alla hundägare, småbarnsmammor, svampplockare, regndansare o.s.v.


Häromdagen skulle jag gå ut med hunden och leka lite med hans favoritstudsboll. Tog på mig ett par softa baggychinos och knatade iväg till lekparken här bredvid alldeles intill dagiset. Plöste iväg bollen och hunden efter. Ganska snart insåg jag mitt misstag. Bollen hade landat på fiendens mark = innanför dagisets stängsel. Med ett förflutet som halvspänstig innebandyspelare, tänkte jag " här hoppar jag över relativt lätt. Såg framför mig hur jag skulle göra någon form av tarzan-sving över stängslet. Sagt och gjort. Dock hade jag glömt bort den lilla detaljen att den smidiga kropp jag levde i som 20-åring numera har förvandlats till semiinvalid. Med fötterna på andra sidan stängslet märkte jag rätt så omedelbart att jag hade fastnat med byxorna i en vass del på stängslet (ett sånt där vanligt grönt dagisstängsel). "Mja. Det vart väl ett hål barah." tänkte jag och sen vare bra med det. När jag böjde mig ner efter bollen kände jag att ordet "hål" var en grov underskattning. Hålet var en L-formad reva som var cirka 1dm stor åt vardera hållen. Zack tittade på mig. Jag var förstenad. Tänkte att om jag stod still skulle ingen se min olycka. Jag försökte med högra handen att "samla" ihop tåtarna med tyg för att slippa visa hela härligheten för grannarna. I vänster hand höll jag en ivrig hund som drog och inte alls ville gå hem. Ömsom trippandes ömsom småspringandes var jag snart hemma. När jag mötte min spegelbild i porten insåg jag hur jag måste sett ut på vägen hem. Skitnödig. Riktigt skitnödig. Det bjuder jag på. 

Fotnot: Dagiset var sommarstängt.








Ska avsluta med en bild på världens finaste blivande föräldrar...:)




Det här är Cody, renrasig Golden Retriever. Och Bonnie, Golden Retriever/Border Collie från samma mamma som Zack (Mirre). Dessa vackra varelser väntar valpar i början på september, så om det är någon som går i hundtankar så är det här verkligen nånting att hålla koll på. Det här kommer alltså bli samma blandning som Zack, fast mindre BC och större procent Golden. Färgen är omöjlig att veta i förväg, men förmodligen blir även dom svarta, ev med vita tecken...:)


Solen är framme. Bäst man säger hej. Man vet aldrig när han kommer på besök igen.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: