Maria Bäckström...

0647.

Kategori: Allmänt

Mjahapp. Det har gått ett tag sen sist, nästan två veckor. Och fast jag lever ett tämligen lugnt liv så har det hänt en del sen dess. Jag har bland annat hunnit pricka in både magsjuka och förkylning på en och samma vecka. Vilket innebär att jag var sängliggandes större delen av förra veckan. I helgen var det dags för jobb så jag trotsade en trött kropp/snorig näsa och gjorde två pass på stället där jag snart räknas som inventarie.
I söndags packade vi Audin full med mat, hund, och oss själva för att försvinna in i djupaste hälsingeskogar. Mattias mamma har en stuga i Bergvik, som vi hade turen att få låna ett par dagar. Balsam för själen är bara förnamnet. Efter trygga mamma-instruktioner om hur man tänder bastun, inpackning, och till sist av-vinkning av svärmor satte vi oss ner på en bänk och lyssnade. På ingenting. Det absolut enda man hörde var vågskvalpet från sjön. Från bänken kunde vi kasta pinnar i vattnet till hunden, och samtidigt höra radions svaga brus. Då kan ni tänka er hur nära vattnet stugan ligger :) Har knäppt ett par bilder också. En liten kavalkad av vad jag har hittat på dom senaste två veckorna.


Innan roliga kräk/snörvel-veckan började så vart vi bortbjudna på kräftskiva - trevligt! :)


Svampplockning i Hagaström. Utebliven svamp innebar blåbärsplockning istället.


Grillning på hemmaplan.







Den här låg på mig. Ja. LÅG på mig hela förra måndan när jag inte tog mig ur sängen, och bara glodde på mig, gnällde, ville leka, ville ut. Ville allt som en 7månader gammal valp vill, och jag själv hade inte krafter att ens klä på mig. Perfekt.


Zack med sin bästa frisbee (eller bästa halsband?) :)


Favorit nummer två, Farmor Ingers plasturna.


Precis nedanför bastun finns en liten grillplats där vi passade på att grilla kabanoss och marschmallows innan bastu och kvällsdopp i vattnet :)


Grill-chefen <3


På utflykt i Söderhamn. Zack fick kolasåsrester :)


Jag och belsebubb.

Under våran lilla weekend i Hälsingland fick vi gott om utrymme att diskutera det som komma skall denna vinter. För ungefär två veckor sen ringde någon och erbjöd oss jobb på ett fantastiskt ställe i Åre. Samma ställe som var aktuellt för mig förra vintern. Supper. Och efter ett par överväganden så bestämde vi oss för att tacka ja till en säsong i Åre.
Nu väntar ett par pass på Supper i Stockholm, och en jobbhelg på Supper i Åre - allt för att inte vara helt främmande för hur dom jobbar, meny, drinklista, miljö o.s.v. Och självklart är det mycket för deras skull också så att dom får se vilka det är dom anställer INNAN säsongen börjar :)
Utöver detta krävs en del planering också. Eller krävs och krävs. Vill man så kan man packa tandborste och ett par fillingar i en systempåse å dra. Men eftersom att jag, när det gäller packning, är ett kontrollfreak så kommer denna att planeras in i minsta detalj.
Den här gången vet jag att höga klackar och tunikor inte är prio ett i packningen eftersom att man mest myser runt i skidkläder. Den här gången vet jag att "möblerad lägenhet" är ett mycket tolkningsbart begrepp. Den här gången har vi en till familjemedlem med oss, och även det kräver lite planering. Vart finns närmaste veterinär, vart säljs vårat foder nånstans o.s.v. Vintertäcke är redan inköpt. Ramlade över ett oanvänt Hurrta-täcke på blocket så jag slog till utan att blinka :)

Supper öppnade ännu en filial i Visby den här sommaren. Gillar du inredning? Håll i dig.








60-årig vinranka, importerad från Italien.



Hur snygg bar?


Ett matbord för större sällskap, snickrat av tre stora brädor.







Jag dog inredningsdöden när jag såg bilderna första gången. Och andra gången. Och alla andra gånger efter det. Han som ligger bakom den här störtsköna, och verkligen annorlunda restauranginredningen heter Martin Karlsson och är en av tre ägare. Tack seventeendoors för lånet av bilderna :)


Imorgon väntar en av tre jobbdagar den här veckan. Tjipp!



Kommentarer

  • Anna Ljung säger:

    Men åh vilket trevligt ställe!! Ser ju super mysigt ut!! Ska dom inte öppna någonstans här i närheten?

    Svar: Åh vet inte. Tror nästa Supper kommer att bli typ Göteborg eller kanske europas nya mat-älskling Köpenhamn :) Men ett supper i gävle kanske skulle kunna ligga i framtiden, ska framföra dina synpunkter Anna ;)
    Livet i mina kläder...

    2012-09-05 | 01:06:49

Kommentera inlägget här: