Maria Bäckström...

Måndag.

Kategori: Jobb.

Idag var jag "hem" till Sandviken för en förmiddagsfika med Jessica och Soffe. Vi satt på Hansens uteservering och trots skjorta med stickad tröja utan på samt skinnpaj och sjal, var det ingen tvekan om att hösten är här på allvar. Men vi hade en trevlig stund i solen, och precis som vanligt pratades det och skrattades det om vart annat :)
 
 
Soffe med senaste tillskottet Gustav. (Sorry Jessica, du hade fullt upp med att jaga Tristan när kameran dök fram :)
 

Min bättre hälft, Mattias, fyller hela 25år i slutet av veckan och detta har inneburit en del presentspaning dom senaste veckorna. Dessvärre verkar det som att varje gång jag är ute på jakten efter "the one", så ropar varje sko och handväska åt mig och vill följa med mig hem. Sist jag var ute, föll jag offer för min absolut bästa hudcréme (Lait Corporel från Biotherm) och två stickade tröjor. Och i förra veckan kunde jag titulera mig själv som 2012/2013 skidsäsongs första pjäxkund. Jag har som sagt inga egna då jag lånade svärmors sist vi bodde i Åre, och när jag fick tag på dessa till ett mycket angenämnt pris kunde jag inte låta bli. Tack J!!!!! :)
 
 
En sjukt skön, och lagom pjäxa om man som mig, gillar att lalla runt i Rödkullen. Till skillnad från den typiska aggressiveåkaren. Medelåldersman. Det senaste av allt, med extra utrustning till. Har inte åkt slalom sen skolresan till Trysil -87 men förlikar sig ändå med talanger som Stenmark och Pärson. Hetsrejsar med sig själv och brister ut i ett "Jag vann, ni suger"-skratt när sonen Pelle, 8 och frun eftersläntrar in i värmestugan. Gärna dra av en lina från sällskapsresan i stil med "tyngden på dalskidan älskling...".
 
Idag har jag varit ensam hemma. Och efter min go'fika i sandviken fick jag ett mycket plötsligt måleri-infall. Kom hem från k-rauta med 3l halvmatt vitfärg och en roller. 
 
 
 
Innan. Den här kulören och Mattias vart aldrig riktigt vänner av uppenbara skäl. Så den fick gå helt enkelt.
 
 
Efter. Vitaste vitt. Eller ja. Det återstår att se. Solen vek av lite tidigare än vad jag hade räknat med, så eventuellt får jag dra på mig målarpaltorna imorgon med, för en sista strykning.
 
Ska även passa på att visa mina favoritlyktor som jag hittade på Erikshjäplen i våras. Det är förmodligen gamla burkar. Dom ger ett otroligt fint sken, jag älskar dom!!!! :)
 
(Snyggningen på kortet är min vackra bror :)
 
Okej. På onsdag väntar stockholm. Vi hörz. Ciao.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: