Maria Bäckström...

Växtvärk.

Kategori: Jobb.

Hola si.
Idag har jag inte gjort många knop. Gårdagens söndags-hockey-fest slutade sent och blött på interpool. Jag sladdade in på Brändströmsgatan vid två snåret med en punkad cykel, trasigt lås och en promillenivå som skulle få nykerhetsförbundet att gå i strejk. Kvällen i sig var mycket trevlig och innehöll det nödvändiga; Ett berg plockmat, och ett ännu större berg med dryck av varierande slag och styrka, nöje (denna kväll i form av hockey) och en massa skratt. Summa summarum så har alltså gårdagens sviter stört min vardagsform något och nu sitter jag äntligen i sängen med Zack vid min sida. Mattias sitter vid sin nya flickvän och sitt nya fritidsintresse Counter Strike...inget mer att orda om det.


I år har jag, som nästan varje år, odlat lite. Det börjar alltid med en massa småplantor och sen inser jag att jag bor i en liten skolåda och inte kan leva som en katt-tant med en massa växter överallt och slänger till slut 75% av dom.
Ett par tappra stackare har dock överlevt min massaker och dom växer så att det bara knakar.



Sockerärtor och morötter stoltserar i köksfönstret. Har gräslök där också men den var så ful så den fick inte vara med på bild. Medans jag ändå langar bilder som värsta Bingo-fotografen ska jag passa på att visa vad jag sysselsatte mig med häromdagen...


Sen vi satte in öppna hyllor i köket har jag fått nippran på att ha allting i burkar. Glasburkar, plåtburkar, keramikburkar - you name it! Dessvärre har jag inte lock till alla burkarna, eftersom att merparten av dom är urdiskade syltburkar o.s.v. Så jag gjorde som förr i tiden; till höger är det tyg tillsammans med tunnt rep som agerar lock. På den i mitten är det bakplåtspapper, och på den till vänster är det en bullform. Den fantastiskt fina plåtburken längst till höger är köpt på madame nyberg i valbo! Magisk affär som man kan hitta lite allt möjligt i, lätt värt ett besök om man är i närheten.


Tack för idag, slut för idag :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: