Maria Bäckström...

Måndag på Brändströmsgatan 17B

Kategori: Jobb.

Wow, vädergudarna verkligen bjuder på sig själva idag. Jag är ledig. Mattias är ledig. Och rastlösheten är total. Förmiddagen bestod av köksfix, storstädning av toaletten, och lunch. Nu sitter vi i sängen med en varsin dator.

Igår var vi upp till Kilafors för en middag med brorsan, mamma Eva och Joakims pappa Bengt. Efter middag på Herrgården i Kilafors åkte vi till Jonas grav för en liten minnesstund. Efter kaffe och gött fika begav vi oss hemåt på E4:an mot Stockholm. Jag har åkt den här vägen ett antal gånger, men kan aldrig sluta förvånas över vilka respektlösa, blinda, korkade idioter det finns efter vägarna. Det är 2+1 väg nästan hela sträckan. Den första bilen vi såg var en volvo som blåste om oss (vi körde 120km/), i fram satt mamma och pappa, och i bak satt två små barn. 400meter framför oss skulle två filer bli en.
Men pappan i volvon tvekade inte en sekund utan var helt övertygad om att han skulle hinna om bilarna framför. Jag tvivlar på att han skulle kunna leva med sig själv, om det hände hans familj något. Kontinuerligt under bilresan hem ser vi sånna här omkörningar, där människor kör för glatta livet utan att tänka på något annat än sig själv. Vid ett tillfälle körde t.o.m. en bil i väggrenen för att den inte hann in mellan två bilar när vägarna gick ihop.
Den ekologiska människan i mig funderar också på hur miljövänligt det är egentligen med sånna där 2+1 vägar, eftersom att det innebär att bilarna hela tiden måste växla, gasa och bromsa. Även om någon enskild individ kör säkert, och enligt hastighetsbegränsningarna så måste även dom gasa och tvärnita för att "flyta in" när filerna går ihop och blir en.

Enough with the complains. För dryga två veckor sen var vi på en personalresa. Och med vi menar jag då mig själv, Mattias, Anna, Gabbe, Jenny, Elin, Snygg-Johan, Ful-Johan, Martin, Leif, Johannes, Korian-Peter, Perra, och Dragan. 14 vilda själar, och 4 backar öl lämnade slottparkeringen klockan 09.30 söndagen den 28/8. Och så här såg det ut.


Dragan och Groggis :)



Kvällens DJ på takterassen: Perra


Anna och Gabbe <3


Groggis och Jay-Jay. De randiga shortsen tillhör modelejonet Martin.


Brun-J med ett aningen ansträngt ansiktsuttryck.

 
Klöven, Dragan och en flaska sour mash.


Han och jag.



Snygg-Johan hade sina snabba brillor på.


Sangria och en cigg, håller kroppen pigg.


Fina Elin.


Som tagen ur ett Miami-Vice avsnitt: Martin.


Vissa valde att smörja in sig. Andra inte ;)


Johannes och Koriander.



Anna och jag vid poolen :)



Jag tillsammans med en gin/fanta lemon - löjligt gott!

Det var ett litet urval av alla bilder som togs. Jag hade bara min Iphone med mig och den är inte direkt vatten/stöt/sand/grogg/solskyddskräm-tålig så det vart mycket bilder från hotellet. En stoooor, men en av få nackdelar med Iphone 4. Resan var rolig och blöt på alla sätt och vis, men att säga att man vart uppvilad är en överdrift. När vi kom hem var jag solbränd och gullig. Insidan såg ut som ett krigshärjat månlandskap. Många dagar på svensk mark passerade innan jag kunde äta som vanligt igen. Sviter man får ta efter en resa som den där :)



By the way. Jag vill ha en sån här.






Kiss kiss! /M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: