Maria Bäckström...

IKEA Homeplanner

Kategori: Jobb.

I skrivande stund sitter jag med Ikeas köksplaneringsverktyg, men kände att jag behövde en liten paus. I drygt två timmar har jag sprungit med tummstocken i högsta hugg mellan "köket" och soffan där jag har datorn. Det är sjukt viktigt att man mäter allting i köket innan man börjar så att allting passar sen när det är dags att sätta allt på plats.
Jag är näst intill klar med planeringen nu. Ska bara få hela planskissen godkänd av personalen först så att jag inte har satt dörrar och skåp i opraktiska vinklar.
Eftersom att båda jag och Mattias är i restaurangbranschen så vill vi ha ett kök som liknar ett restaurangkök så mycket som möjligt. Detta innebär alltså mycket praktiska detaljer, stora arbetsytor, och öppna hyllsystem. Jag ser framför mig ett kök där allt man använder ofta står/hänger framme, kakel högt upp på väggarna och schackrutigt golv.
På tal om kakel så är ju det ofta en ganska dyr detalj. Men när vi var på K-rauta här om dagen hittade vi exakt sånt kakel som vi vill ha för 89:-/kvm! Awesssooome! Sjukt snyggt var det också. Helt vanligt vitt, matt, 15x15 kakel med svarta fogar.
Satte i lite extra hår igår, jättebra vart det, tack Denice! Jag lovade snällt att inte tvätta håret på ett par dagar, men jag tyckte att det var skitigt redan igår, så jag kaaaaanske tvättar det ikväll innan jag lägger mig. Kanske.
Sängen kallar ! Pyss å kram :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: