Maria Bäckström...

17:e Oktober.

Kategori: Jobb.

Efter en helg som ett tag kändes oändlig ligger jag äntligen i sängen. I mitt knä har jag en dator att knappa på, då jag efter mitt förra inlägg fastslog att aldrig utsätta mig för att mobilblogga igen.

Mer än halva oktober har gått och det börjar pirra i julnerven redan. Jag Ä.L.S.K.A.R julen. Jag älskar dekorationerna. Jag älskar maten. Jag älskar musiken. Jag älskar stämningen. Jag älskar att det är (oftast) vitt och fint ute. Och trots att jag är 25 ska jag inte sticka under stol med att jag även älskar julklappar. Och mest av allt älskar jag att man får träffa familjen, äta gott och bara chilla. Att det börjar pirra i julnerven beror kanske mest på att alla stora kedjor har börjat julskylta (IKEA!!!!!!) Jag bara väntar tills att jag får sätta upp en massa julpynt i min lilla tvåa. Har även lovat Mattias att jag ska göra en julkalender till honom, får se vad jag hittar på :)

Förhoppningsvis kommer vi att kunna baka en massa härligt julgodis tills dess också. Hittils går allting enligt planen, målaren är näst intill klar, mattläggaren kommer på onsdag och avslutar sitt uppdrag.
Så här ser det ut just nu :



Golvet ser lite blankt ut, det är för att det är nyspacklat. Ovanpå den bruna ytan kommer en svartvit-rutig matta att ligga. Väggarna kommer att behållas vita. Köksluckorna kommer att vara högblanka, cremefärgade. Bänkskivan är valnötsfärgad laminat, och ovanför den kommer ett enkelt vitt kakel med svarta fogar att sitta. Brorsan har hookat upp oss med en massa feta köksprylar också, samtliga går i rostfritt. Ja, förutom den här då:



Köket är ju bara 12kvm så något möblemang är inte direkt att diskutera. Dock har vi valt bort överskåp till förmån för en hel del rymd. Detta måste kompenseras på nåt sätt, och då har jag gått och spanat efter en hylla, i typ galvaniserat stål. Lite lager/industri-känsla. Har hittat ett par st, så imon blir det en rajd till JULA bla. I den här hyllan är det tänkt att vi ska ha det man använder mest frekvent; till exempel torrvaror, och en del köksmaskiner.

Den här från Biltema tycker jag är hur snygg som helst. Men jag har viljat ha en begagnad, så att den är lite sliten och "skitig" redan när man får hem den. Så om någon får nys om en begagnad lagerhylla - hit me! På tal om skönheter i köket så har Mattias handlat på sig en hel del kokböcker på senaste, och inga fula böcker heller. Dom var till och med så fina att dom fick agera prydnader i sovrummet tillsammans med en liten gjutjärnsgryta som jag fyndade häromdagen på second hand.

Bilden är lite knackig, men den översta boken är förpackad i ett "fodral", som känns...quiltat tyg nästan.


Oj. Klockan var nyss 00:53. Nu är klockan 01:53. Dags att ladda batterierna. Avslutar med ett super-tips på ett mirakelmedel mot allt!

Tass-salva är Försvarets hudsalva, fast i en annan förpackning markadsförs den som tass-salva. Det är väl ingen nyhet att den är löjigt bra mot det mesta. Jag led otroligt mycket av självsprickor förra vintern, men ett par dagar med tass-salva på "tassarna" så var självsprickorna som borttrollade!

Okej. Slut på reklamen. Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: