Maria Bäckström...

31.

Kategori: Jobb.

Tillfälliga driftstörningar stod det på första sidan. Jag trotsar detta faktum och kör ändå, eftersom att jag inte har så mycket annat för mig denna soliga onsdagseftermiddag. (Första dagen utan snöstorm på mer än en vecka, tackarrr) Sitter på balkongen med en mensvärk som får sju benbrott att framstå som myggbett. Varje rörelse ömmar så jag planerar sitta här på röven ett tag till.

Hela byns skidsportsaffärer rear ut typ hela butikerna till halva priset just nu. Snacka om att man får koppla järngrepp på plånkan. Känns lite ostabilt och släpa på mig en massa skidkläder nu, jag vet ju inte ens om jag kommer åka nästa vinter liksom. Trots detta faktum halkade jag dit och slog till på en dunjacka som jag tänkte ha nästa vinter. En jättejättejätte fin vit (!) dunis. Har velat ha en fjällräven så länge men har alltid tyckt att dom är lite för dyra, så nu vart det den här istället :) (Ännu en jacka som ska få plats i packningen.)
Sist skrev jag att jag skulle göra en tisdram över renoveringen av Brända, och det gjorde jag också. Gjorde även en färgskiss över mitt blivande kök. Så himla kul och kika runt på en massa olika kök på nätet. Lyckligtvis är mitt kök någorlunda nytt så det är bara köksluckor, köksbänk och KYL OCH FRYS *host* *host* som måste bytas ut.
Jag försöker följa lite inredningsbloggar men det är svårt att hitta bra bloggar eftersom att den här vågen av chabby-chic-vitt-romantiskt-blommigt-rosa-slitet-gammalt-spets-inredning verkar ha ätit upp alla svenskar totalt, så det blir inte så mycket variation. Jag tycker att det är jättefint verkligen, om man får till det. Bland annat Soffe och LurigOlofson är skicklig på det det där :) (By the way flickor, det finns en liten butik här uppe som jag tror är precis i eran smak, ska ta en bild nästa gång jag är där! Tut tut! :)
Dammsugarn ska rastas. Nästa nyårslöfte blir att inte gå in med skorna.

Kommentarer

  • Luriga säger:

    Ja men upp med bilder från butiken för tusan :-)



    För övrigt så hoppas jag allt e bra med dig & att en vinkväll i sommar är ngt vi måste ta oss tid till.



    tut tut!



    2011-03-31 | 17:37:47
    Bloggadress: http://sasseolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: