Maria Bäckström...

43.

Kategori: Jobb.

Helt sinnessjukt, det var 63 dagar kvar tills vi åker hem, sist jag skrev. Och nu är det 43?? 43!??! Tiden går helt sjukt fort nu, dagarna bara flyger iväg! Anyway. Sen sist har det inte hänt så där jättemycket. Sommarens arbetsplatser är spikade. Det kommer bli Bryggan till största del, och sen kommer det bli ett barjobb på ett ställe i stan också, men det är inte helt klartklart än så jag håller på det ett tag :)
Och om någon undrar hur livet ter sig med min nya Iphone 4 så går det bara bra. Jag har inte skaffat något skal till den än, den enda affären som säljer skal här uppe hade tre sorter att välja mellan. Ett med typ AC/DC på, ett "Skullcandy" och ett gult. Inget som föll mig i smaken med andra ord. Jag har varit på jakt efter ett helt genomskinligt, och häromdagen när jag skulle agera fotograf åt två män på en uteservering med den enes Iphone fick jag ett supertips. Mannen hade ett sånt skal som jag ville ha så jag frågade oförsynt vart han hade köpt det. Då tipsade han mig om en sida som heter dealextreme.com. Dom har det mesta till Iphone 3 och 4; laddare, skal, hörlurar, dockningsstationer och mycket mycket mer. Som en japansk Claes Ohlsson-sida typ. Dealextreme har fri frakt, och det bästa av allt: Priserna! Jag köpte två eller tre skal, ett fodral, skyddande plastfilm till skärmen, och hörlurar. Allt detta till ett angenämt pris av 108:-. Självklart är det inte original-Apple grejjer men det kan man kanske stå ut med.
Tills att jag får mina prylar ska jag fortsätta hålla i min telefon såsom en 4-åring håller runt en godsipåse: KRAMPAKTIGT! Andra saker som är grymma med telefonen är att jag kan föra över pengar hejvilt mellan konton på ett par ögonblick (Okej, det kanske inte alltid är så jävla praktiskt (läs ekonomiskt), men ibland.) med hjälp av Handelsbankens app, jag fördriver tid på fejjan under lunchrasten, jag lyssnar på musik i Itunes på vägen till och från Fjällgårn o.s.v o.s.v.  Och till Ida Jonsson på Tele2, det gick jättebra att hämta ut telefonen, den kom långt innan jag åkte hem till Sandviken! Tele2, love it!!!! :)
För ett par veckor sen var jag hemma i Sandviken och härjade runt lite. Käkade lunch hos pappa Ola, kramades lite med Smulan. På lördagskvällen var jag, Soffe och Linnea i Lassas och drack glassdrinkar för glatta livet. Vi tog igen förlorat "häng", det var hur trevligt som helst och jag ville aldrig att kvällen skulle ta slut. När vi hade hoppat in i taxin på väg till krogen la Soffe linan "Ä kula rö så far vi!" till taxi chauffören. Det var då det slog mig att vi kanske hade blivit lite äldre än då. Skiter man väl i. Kul som tusan hade vi i alla fall, och jag kan inte vänta till nästa gång vi får träffas igen :)
Söndag kvällen spenderades hemma hos blivande familjen Lindberg/Rehn. Vid deras högblanka vita matbord trivs jag. Lite för bra, även den kvällen rann timmarna iväg. Det kändes lite som "förr" eller vad man ska säga. Kallebulle kom förbi också, vi käkade Jessicas goda kycklingsallad (tack för den förresten :) och pratade i oändlighet. Jessicas garderobsrum var knökat med allt en liten skruttbäbis kan behöva, barnvagn, babysitter, en massa kläder, leksaker och allt annat :) Då kom insikt nummer två: Min fina Jessica ska bli mamma <3 Och nära är det också, i slutet på Maj är det dags. Om krabaten inte vill göra premiär tidigare då så att säga :)
Huvudvärken besegrar mig nu, ett hett bad och sen blire läggdags tror jag, ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: