Maria Bäckström...

36

Kategori: Jobb.

Jag kan inte sluta säga det; tiden rusar iväg! Dock har dom fyra senaste dagarna stått i princip stilla. I varje fall inomhus. Utomhus har vindarna och snön kontrollerat hela byn. Det har snöat knädjupa mängder på ett par dagar och i förrgår uppmättes vindstyrkan till 35m/s uppe på skutan. Detta har resulterat i att i princip alla liftar har stått stilla, trafikverket har fått stänga av vissa vägar här uppe, tågförseningar (okej, tågen var mer sena än vanligt om man säger så då) o.s.v, o.s.v.
Idag inleds Åre High Five by Carlsberg också, en tävling som består av fem grenar; Sled Cross, Style Cross, Speed Ski, Ski Cross och paralell slalom. Denna arrangeras av Carlsberg och dom huserar såklart på the one and only after-ski place: Fjällgården. Halva bilparkeringen har reserverats åt festen som kommer bli helt galen. Där ute kommer det stå en snubbe å grilla renkebab, det kommer finnas en DJ som rullar skivor, plus en massa annat skoj. Åre High Five avslutas imorgon, då också vinnaren koras.
Livet i Åre är lite trögt just nu. Hemlängtan tar över ibland och man skulle kunna packa väskorna på nolltid och bara dra. Framför allt nu när solen skiner med sin frånvaro. Sen är det för tidigt för att börja packa på allvar, samtidigt som man inte kan köpa på sig nå mer grejjer heller - det ska ju fraktas hem också. Bara när det gäller skor har jag fyra par extra att packa ner, precis som jackor fyra extra som ska trängas i väskorna.
Mattias är nog den som lider mest av oss just nu, jag är mer vrång och envis än honom tror jag. Jag ska försöka planera in lite se-fram-emot-grejjer den sista månaden så kanske dagarna trillar på ännu fortare :)
'
Eftersom att vårat stora gemensamma favortiämne är food&beverage så gjorde vi en hemma-ört/grönsaks-odling. Vi planterade basilika, persilja, rädisa, och bladspenat. Hoppas att det börjar grönska så fort som, persilja är det godaste som finns!!! :) Ska slänga upp en bild nån dag, har knäppt med ajfånen, men fattar inte riktigt hur man får in bilderna i datorn?? Ska reka lite ikväll när jag kommer hem.
Tappade för övrig min nya ögonsten i golvet idag för första gången. Skärmen höll, men det vart ett yttepytte hack i sidan på den. Jag gav den lite kärlek, och tackade alla gudar i hela världshistorien att jag inte var utomhus när jag plötsligt tappade kontrollen över mina händer.
Ska försöka göra något vettigt nu. Typ en tidsram över min lägenhets-make-over. Vill inte att det ska ta heeela sommarn, så därför tänkte jag göra en liten kalender med delmål så att jag har något att sträva mot att få klart varje vecka. Bra va? :)
Pyss å kram!!! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: