Maria Bäckström...

73.

Kategori: Jobb.

Idag är det den 16:e Feburari, vilket innebär att ungefär halva tiden av våran "Åre-vistelse" har passerat. Det känns inte riktigt som att det har gått halva tiden. Bästa av allt är att det bara blir bättre från nu. Det blir ljusare, varmare (i skrivande stund är det 18-, tackarrr), och soligare. Om 73 dagar packar vi TJU 098 smetfull och rullar E14 söderut igen.
Förra veckan var mina bästa från Gävle här. Anna, Gabbe, Gullan och Tobbe. På söndagen när dom skulle komma var jag som ett barn på julafton. Vi åt, drack, skrattade, och hade jättetrevligt. Tisdagen var GRAND FINALÉ och vi skulle göra bygget osäkert. Självklart blev jag tokförkyld och fick stanna hemma när dom andra fem travade iväg till taxin på tisdagkväll. Sannolikheten att jag skulle vara sjuk under deras "stay" är ungefär en på trehundrasextiofem, jag är väldigt sällan sjuk. Och dagen efter när dom skulle åka hem var jag såklart helt feberfri och pigg. Typo. Anyway. På fredagen v.9 ska Pernilla på FG åka hem till Sandviken på dop, och då tänkte jag, om jag får ledigt, åka med henne hem och våldgästa ett par dagar.
Igår var jag ledig. Fick lite uträttat, bland annat så var jag till verksta´n med bilen och mekanikern kikade lite på bilen, dom skulle ringa sen. Jag frågade vad det kunde kosta att laga den där lilla fjant-slangen som det var hål i. "Mja, det kan jag nog inte svara på så här på rak arm..." Med det antar jag att han kommer säga typ 20304:-. Plus ett par tusenlappar för arbetet. Hur som helst, när jag skulle åka hem igen fick jag en liten impuls och drog iväg till Östersund en sväng. Har inte shoppat ALLS sen jag kom upp hit, så det sög ganska hårt i "göra-av-med-pengar-på-onödiga-prylar-nerven". Säga vad man vill men shopping är balsam för själen. Kom hem med fem ganska stora kassar och ett stoooort leende på läpparna. Östersund är inget shopping-mecka direkt men det fanns bland annat H&M, Make Up Store, Gina Tricot, Scorett, Åhlens...och såklart min bästa: MONKI!!! :)
Dags att parkera röven framför TV:n en snabbis innan läggdags. Hörs. Hej.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: