Maria Bäckström...

64.

Kategori: Jobb.

God eftermiddag. Idag rapporterar jag live från Tottebovägen och tro det eller ej men jag har faktiskt balkongdörren öppen. Jag har till och med suttit och solat lite. I liften upp till högzon kände jag idag, för första gången i år, att solen faktiskt värmde i ryggen. Det kittlade lite i magen, och jag kunde nästan se mig själv iklädd vår-paltor...snart så :) Life goes on i Jämtland ett tag till. 64 dagar till och med.
Idag går World Cup av stapeln också.
Eller FIS World Cup alpint damer för att vara korrekt. Dom har byggt upp väääärsting arenan vid VM8:an, precis som man ser på TV :) Gjorde ett par åk i morse men det var knök med folk i backen. Vart nästan påkörd av en snubbe som vart så rädd att han skrek högt som fan. Lunga ne´le, tänkte jag och kuska vidare. Tyvärr har det varit rätt kallt en längre tid nu så snön har liksom frusit och blivit hård, inte kanske det bästa tänkbara föret men vi får hoppas att det snöar snart så att det mjuknar lite :)
Min telefon tappar allt oftare förståndet. Minneskortet började glappa för längesen, vilket innebär att jag inte kan lägga in/lyssna musik i telefonen, jag kan inte använda kameran, och inte heller visa tagna bilder, till på köpet kan jag bara använda SonyEricsons ringsignaler/alarmsignaler. Sista droppen fyllde bägaren i förrgår när jag skulle ringa, och det stod Åtkomst Nekad i rutan. MEN DET ÄR JU EN TELEFON!!! HUR kan det stå åktomst nekad i min egen telefon!!! Sjukt upprörd vart jag och sopade den i golvet. Det hjälpte inte.
Igårförmiddags satt jag vid datorn och hade så tråkigt att klockorna stannade. Halkade in på Tele2:s hemsida och upptäckte att jag bara hade ett par månader kvar av bindningstiden. Då gjorde jag det. Det jag inte skulle. Men med Jessicas kloka ord om appar, och diverse funktioner och hur dom skulle styra världen snart, och mitt behov av en fungerande telefon klickade jag på den stora gröna "KÖP"-knappen. Sen tog det ungefär tre sekunder sen fick jag ett mail från Tele2:
"Grattis till din nya Iphone 4, och tack för att du har valt Tele2." (Har haft Tele2 sen jag var typ 13år och fick min första Ericson T68 (?). Den kunde man byta knappsats-skal på. Gult, grönt, rött, och blått fick man med. Lyx hade
pappa Ola sagt.) Anyway. Inom 1-2v landar den i brevlådan i Gävle. Ganska ovärt eftersom att jag bor i Åre tänker ni nu, men Fröken Kundtjänst sa att det inte gick att skicka den till Åre-land, när jag inte är skriven här uppe. Förhoppningsvis hinner den komma lagom tills att jag åker hem nästa helg. Tills dess ska jag snickra på en plan B utifall.
Citerar Ola Bandola: "Solen skiner på höns å kaniner..." Måste bara berätta att Prins Carl Philip var på fjällgår´n häromkvällen och afterskiade lite. Man skulle kunna säga att han inte direkt föll in i Svensson-Svensson profilen som sätter slipsen på huvudet och dansar på borden. Han satt vid ett bord med sina vänner, och hade givetvis ett par SÄPO:sar ett stenkast bort.
Pappa frågade om jag hade hälsat på honom (Pappa och Daniel är tremänningar). "Nej pappa, det gjorde jag inte"..."Nehe, nej men jag tänkte du kunde hälsa från mig och liksom ta upp att vi är släkt med Daniel och så"..."Pappa, nej." Hihi, lilla pappa <3

En dusch på det här så är man människa igen! :) Haj haj haj.






Kommentarer

  • Tele2 säger:

    Hej Maria,



    Roligt att läsa att du är en trogen kund som återigen valt att använda Tele2 som din operatör. Jag hoppas att du blir riktigt nöjd med din iPhone och att den levereras innan din nästa hemkomst.



    Det stämmer att vi aldrig skickar en beställning till annan adress än folkbokföringsadressen, detta är av säkerhetsskäl.



    Med vänliga hälsningar



    Ida Jönsson, Tele2.

    2011-03-01 | 13:52:55

Kommentera inlägget här: