Maria Bäckström...

3.

Kategori: Jobb.

Jag vet inte om jag kan säga att det är tre dagar kvar tills vi åker. Eller om det är 2. För idag räknas ju egentligen inte, eftersom att mer än halva dan redan har gått. Och vi åker ju så tidigt på lördagmorgon att det hinner ju liksom inte bli "en dag" förns vi är hemma :) Vi hade planerat att åka kring sex på morgonen, men det är lite upp till hyresvärden som ska kolla av lyan innan vi sticker. Har ju inte flyttat några väggar eller gjort några oplanerade väggmålningar nånstans så det borde gå fort.
Jag sitter för tillfället i en nästan tom lägenhet, med en massa flyttkartonger och fullproppade väskor runt omkring mig. Dejavu är det första ord jag sätter på min tillvaro. Jag har flyttat förmodligen fler gånger än vad som hälsosamt. Jag har bott i Hallen, Bollnäs, Sandviken, Falun, Kungsgården, Storvik, Kilafors, Gävle, Åre. Jag har bott i allt från trailerpark-husvagn till villa och radhus. Och nu är det dags igen. Och när jag väl har kommit hem, är det dags igen.
Oron spred sig motvilligt i mig på vägen hem till i Gävle i söndags. Tänk om jag inte kommer trivas i Gävle nu när jag har vart borta ett tag? Det kanske kändes som en bra idé att flytta dit just då bara? När jag klev ur bilen och möttes av allt som jag tidigare definerat med hemma, insåg jag att jag hade oroat mig i onödan.
Måndagen spenderade jag i Sandviken. Precis som back-in-the-days lunchade jag med Linnea, och blivande mamma Jessica på Jensas Grillen. Väl där inne slog det mig att Jensas faktiskt är den egentliga anledningen till att vi träffades och blev vänner. Anywho, efter lunchen hamnade vi, som så många gånger förut, på stadshustrappan med en varsin glass. Jag provade nya Daimstruten som faktiskt bara fick 3 getingar. Päronsmaken liksom tog över, och det gillade jag inte. Vanilj for president.
På vägen hem från Sandviken, fick jag för mig att springa in på IKEA en snabbis. Dom hade fått in sjukt mycket nyheter och jag fick slå ner blicken i golvet för att inte få nån sorts inspirations-överdos. Nu vill jag bara hem hem hem! ! !  :)
Allt som man kan kalla porslin, bestick, och glas är invirat i tidningspapper och nerpackat i banankartonger, så nu ska jag pallra mig ner på byn för att köpa nåt sorts färdiglagat microvågs-mål. Dagens I-landsproblem hade farfar sagt. Word.
Hej hej! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: