Maria Bäckström...

29. (Helt sjukt)

Kategori: Jobb.

Jag är upprörd. På en lördag. Så jävla onödigt.
Men jag hade beställt så fina shorts och även en jacka på rea från H&M.
Och trots att jag har ändrat min adress till Tottebovägen 6 och valt OK/Q8 i Åre som utlämningställe så har dom ändå skickat hela skiten till Gävle?!?? Hur tänkte dom liksom? Jag pratade med kundtjänst-tanten idag och hon sa att man inte fick ändra adress, för då ser dom på H&M att uppgifterna inte stämmer, och då skickas grejjerna automatiskt till dit där man är skriven. (Jag är fortfarande skriven i Gävle) Det hör till saken att jag har beställt grejjer upp hit i två omgångar tidigare i vinter på exakt samma sätt, och då har paketen kommit upp hit.

Samtalet lät ungefär så här:

KT: -Du får inte ändra uppgifterna för då stämmer det inte med vårat register...
M: -Men jag bor ju här uppe tillfälligt, och det har funkat dom andra gångerna jag har beställt?
KT: -Ja men du måste VÄLJA ett utlämningsställe i Åre.
M: -Aa, jag gjorde det ju.
KT: -Ja men du får inte ändra dina uppgifter själv för då stämmer det inte.

Vad spelar det då för roll att dom har mina adress uppgifter om dom ändå inte följer dom? Sjukt irriterande.
Plötlisgt böt hon tonläge som att hon kom på en briljant idé:
-Men du! Du kan ju låta paketet gå tillbaka, och så kan du välja att beställa varorna igen??

Tur att du inte vart politiker eller raketforskare.

Hur som helst så sitter jag med deklarationen i högsta hugg på nätet. Om någon annan än jag har sålt en bostadsrätt och ska deklarera vinst i "Inkomst - Kapital", så kan du väl göra dig hörd, jag behöver hjälp nämligen. Min mäklare säger att jag ska fylla i vinsten i ruta 65, men det finns liksom ingen sån. Jag hittar den inte i alla fall. Får jag ingen hjälp fyller jag i vinsten på "Avdrag för arbetskläder" eller nåt annat skoj. Hahahahahahahah.

Trodde för övrigt att duschen stod och droppade nyss. Men det var från takrännorna utanför fönstret det droppade. Yeeeees. Välkommen våren!!! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: