Maria Bäckström...

20.

Kategori: Jobb.

Med tjugo dagar kvar i Jämtland så skulle detta mycket väl kunna vara mitt sista inlägg innan vi far hemmåt. Största anledningen till denna spekulation är att jag kommer knega mycket fram tills att vi faktiskt åker och den lediga tiden kommer att ägnas till att packa, eller att vara packad. Har blivit några tokfyllor dom senaste veckorna, men jag tycker fortfarande att jag är värd det, eftersom att jag var ganska återhållsam med dessa i början av säsongen. (Förutom vecka sex, som var en enda stor fylla.)


Imorgon har vi säsongsavslutningsfest. Samtliga i personalen kommer att vara med och temat är vitt med hatt. Vitt för mig är ju sommarens färg, så vita kläder var inte det första jag prioriterade när jag packade i december. Hatt-frågan är löst, och jag har faktiskt fått tag på en sjukt snygg hatt som jag kommer använda en del i sommar också tror jag. Kläder ska jag spåna på ikväll då jag är övergiven på Tottebovägen eftersom att mattias ska styra nere på Werséns. Hoppas på mycket skratt och en trevlig kväll. Bilder utlovas.

Dagen i övrigt har varit en riktigt trött-söndag. Det var grått och disigt ute, och molnen hängde så lågt att man knappt såg upp till Tott. Började dagen med en långpromenad, kikade lite på skidtävlingarna vid Timmerstugan, tog sedan förnuftet tillfånga och gick hem. Mötte en turk på vägen hem även. Typ första turken jag har sett sen vi kom upp. Han sjöng hallelulja fast han hade gjort en typ "bön"-version av den. Log lite för mig själv eftersom att jag kände mig lite som hemma i Gävle där mångfalden är betydligt mycket större än här i Åre.
Så här fina var mina kollegor som åkte i tävlingen:

Hemresedatumet är nu spikat. 30 april, klockan 06.00 står TJU 098 i startgroparna. Valborgsmässoafton kommer alltså att firas på hemmaplan. Frågan är vad man gör på valborgsmässoafton nuförtiden. När man var yngre (fjortis) åkte man till Hofors och drack fulsprit ur petflaska i parken. Med fulsprit menar jag antingen hembränt, eller slattar från olika spritflaskor i Mamma Evas fina barskåp. (Förlåt Mamma, älskar dig.) Dessvärre var jag inte lika skillad på att blanda spritsorter som jag är nu, så jag nallade lite av varje ur flaskorna som såg roliga ut. Typ bananlikör+galliano+lite campari också en skvätt vodka. När man var ännu yngre tog man järn-hästen till bro för att kolla på fyrverkerier. Yeeeah.
Eftersom att jag är så jäla sämst på å lägga upp bilder så bjuder jag på en från häromdan...så här häftig va man då. Ding ding ding. De ä ja å mina rossignol. Aa, man kö ju bah med rossignol om man säger. HEAD ä ju bah skit de. Kung kung. Kungslalomskider, kungslalomskider, hu-hu.
Har så länge letat efter en gräddsnipa och en sockerskål. Sist jag var i Järpen hände det oväntade:
En liten gräddsnipa med tillhörande sockerskål för 15 kronor, precis så skavd och lagomt sliten som jag vill ha det. På bilden är det för övrigt strösocker i gräddsnipan och flingsalt i sockerskålen. Rätt fast tvärtom.
By the way så tänkte jag sälja chabby-chic-trash-half-fixed-half-broken-TJU098 när jag kommer hem och skaffa mig en sån här istället. En bild säger mer än tusen ord. Varsågoda.
På tal om bilen så ska jag göra ett ryck och städa den nu. Ciao.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: