Maria Bäckström...

Let go.

Kategori: Jobb.

Idag släpade jag mig ur sängen typ tjugo över åtta. Det är löjligt tidigt i min värld. Anledningen till tok var att jag hade tvättid mellan sju och tio...med glåmiga ögon och side-show-bobfrilla stod jag och hängde tvätt när grannen stack in huvve i tvättstugan. Mycket morgonpigg, förklarade han för mig att jag kunde tvätta ända till fyra om jag ville för att han skulle minsann tvätta på fredag istället. I ungefär samma ögonblick insåg jag att jag i så fall även hade kunnat sova sjukt länge till. Bög. However. Jag gick inte och la mig igen, utan fick sjukt mycket uträttat. Tvättade, vek tvätt, packade Åre-väskan :) Det är så nära nu. Eller ja en månad i alla fall.

För att få knega i Åre, måste man gå igenom något som kallas för värdskapsutbildning. Ett interaktiv utbildning som man går igenom hemma vid datorn. Den innehåller allt möjligt. Allt från Åres historia, till olika områden kring Åre. Det är även viktigt att man kan svara på turisternas frågor om olika nedfarter och liftar. Mattias kunde typ allt utantill. Det kunde inte jag. Innan vi var klara hade jag en kolsvart tom blick, svettpärlor i pannan, och skakande händer som helst av allt ville klösa tangenterna av datorn. Sammanlagt satt vi i fyra timmar, och det räcker gott och väl för idag. Resten får bli imorgon. 

Idag gick första officiella flyttlasset från Smedsgatan. Även om det känns hur rätt som helst att flytta till Gävle, så kommer det nog falla en och en annan tår när nycklarna ska lämnas in. Kontraktet skriver jag på i veckan, sen äre klart. o26-Gävle ska man bli nu. Eller ja först 0647 :)



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: