Maria Bäckström...

ICA-kriget.

Kategori: Jobb.

Mellandagar. Mellannöjd. Mellankul. Julhelgen flög förbi och jag jobbade samtliga juledagar. Julafton firades redan den 23 på Tottebovägen. Vi käkade lite på Brooken, öppnade julklappar och peppade inför helgen. Eftersom vi redan har gett varandra en del julklappar i förväg, så var det inga berg som trängdes under granen. Men ack så fina klappar jag fick. Bla fick jag en CLEAN-parfym och en gigantisk fotoram, som jag ÄLSKAR! Här får jag plats med en massa härliga sommarbilder på nära och kära, dom tittar jag på när Gävle och Sandviken känns alldeles för långt bort.




What else. Jag har vart ledig också. Och det har inte mattias. Så jag och TJU 098 tog en road trip till Järpen för att handla lite prylar till lägenheten. Järpen är en liten håla typ 2 mil från Åre, och där närmaste second-hand butik finns, eller loppis som det heter på gammelsvenska. Lägenheten är fortfarande tom så att det ekar, så det behövs lite textiler och skrymmande saker som dämpar ljudet lite. Medan jag ändå var i Järpen så gjorde jag ett kort stopp på ICA (ICA i Åre är löjligt dyrt, så att det nästan lönar sig att åka till Järpen å handla). Men som jag skulle få ångra det.
Stämmningen inne på ICA var mycket spänd och folk vimsade omkring med tomma blickar.
Fenomenet kallas "Vi som, i vild panik, handlar ett gigantiskt berg julmat i absolut sista minuten"...jag själv skulle ha en limpa och ett paket juice. Nåväl, jag hade inte bråttomt nånstans så jag ställde mig snält i kön som var typ 12m lång. I ögonvrån ser jag ett riktigt by-original smyga sig närmare kassan. Med ett aftonbladet under armen stod han vrångt och blängde på kvinnan som packade upp sina varor. När hon var klar KLIVER GUBBJÄVELN FÖRE alla i kön och lägger sin knöliga, trötta tidning på bandet!!!
Tanten som stod före mig vände sig och viskade "Men är han knäpp eller?" och vispade med pekfingret vid örat. (Kocko-tecknet ni vet). Vi bildade en hat-union mot gubben. Hade inte hon visat gott mod, hade jag ballat ur och skällt på russin-fejjan. Alla andra köar och har man knappt om tid SÅ KAN MAN FRÅGA INNAN MAN LÖMAR SIG FÖRE i julkön. Jävla pensionärer. Fattar inte hur dom orkar stressa så mycket. Vad har dom bråttom till om dom inte ens jobbar liksom? Tjugo minuter innan öppning hänger dom på låset utanför banken. Stackare.
När jag blir pensionär ska jag äta kakor till frulle varje morgon, ha långa fula storblommiga kjolar, och spela bridge å röka cigarr på tisdagar. Och så klart dricka vin varje dag. Som en äldre kvinna sa förut "Ja, ge mig ett glas till du, jag kör så mkt bättre då". Hahahahaha.



Från och med nu heter det 27:e december ska julegranen ut. Det där gröna ni ser är alltså barr i miljardertal, och symboliserar ungefär en fjärdedel av allt barr som rasade av granen idag. Resten låg kvar på golvet i lägenheten. Mattias insåg idag att det här med äkta gran kanske var en rätt sliten idé. Tack gud. No more living trees.

Klockan är lite för mycket och det är dags att veva ner ögonlocket för lite sömn :) Men först en grym bild från min älsklingsstad! <3



Pyss å kram!

Kommentarer

  • Trasan! säger:

    Hörrru...snacka inte skit om mina Järpar! ;D Love them, du vet, järpen har varit mina hoods för en tid sedan! Jaah-deeh! Har man inget annat för sig kan man ju åka dit ^^

    2010-12-28 | 06:39:13
  • Anonym säger:

    Finaste ramen du fick då! Såg en glimt av sommar roadtrippen där allt =)

    Ni är saknade Här i Gefle.

    Glömde bort att ringa dig i all stress till jobbet =) Men vi tar det sen.

    Puss

    2011-01-04 | 22:46:05
  • Anna =) säger:

    2011-01-04 | 22:46:50

Kommentera inlägget här: